
Energia z królika
16 października 2009, 15:01W Sztokholmie urządza się coroczne polowania na mieszkające w parkach króliki, a ostatnio ich ciała trafiają do ciepłowni w Karlskodze, gdzie zostają spopielone. Gdy mieszkańcy Värmland (i nie tylko oni) dowiedzieli się z lokalnych gazet, jak ogrzewane są ich domy, wywołało to spore poruszenie. Jak można się domyślić, opinie są spolaryzowane.

Lód eemski opowie o dawnym klimacie
9 sierpnia 2010, 11:34Od wielu lat naukowcy poznają klimat dawnych epok dzięki danym zawartym w grenlandzkim lodzie. Gruba, lodowa skorupa zawiera w sobie dane bezcenne, jeśli chcemy zrozumieć zmiany klimatu. Projekt NEEM właśnie dotarł do lodu sprzed 130 tysięcy lat.

Impresjonizm do poprawki
10 czerwca 2014, 14:38Postrzeganie świata z perspektywy impresjonistów może być przyjemne, gdy człowiek ma wybór: sięga po album ze sztuką albo idzie do muzeum. Problem pojawia się, gdy plamy koloru pokrywają pole widzenia cały czas. Bazując na tym toku myślenia i ciągnąc watek nurtów w malarstwie, paryska filia agencji Y&R zaprojektowała dla firmy optycznej KelOptic kampanię reklamową pt. "Zmienić impresjonizm w hiperrealizm".

Świeci bańka ciemną nocą
13 grudnia 2012, 13:59Z racji funkcji abażury produkuje się z wytrzymałych materiałów. Projektanci ze szwedzkiego studia Front wyszli chyba jednak z założenia, że bańki dmucha się tak łatwo, że zniszczone mydlane klosze można odtwarzać praktycznie w nieskończoność.
Drzwi pociągu do Europy...
5 listopada 2013, 07:41Chcąc promować swoje usługi, francuskie koleje Société nationale des chemins de fer français (SNCF) nawiązały współpracę z agencją reklamową TBWA Paris. W kampanii "Europa jest tuż obok" (Europe, It's Just Next Door) wykorzystano jaskrawo pomalowane drzwi z nazwami miast, po których otworzeniu można się przenieść do różnych miejsc na terenie Starego Kontynentu. I to dosłownie, bo ukryte za nimi ekrany wyświetlają w czasie rzeczywistym rozgrywające się tam wydarzenia.

Zakładka przypomina o książce
18 lipca 2014, 11:41Wydawnictwo Penguin Books rozpoczęło kampanię Tweet For A Read. Jej główną bohaterką jest zakładka do książki, która wysyła użytkownikowi tweety z przypomnieniem o porzuconej lekturze.

Mercedes piecze ciasteczka
18 grudnia 2012, 12:55Samochody można reklamować na wiele sposobów, ale pieczenie ciasteczek to chyba całkowita nowość. Zachwalając mercedesa SLS AMG GT3, zespół z AMG (Aufrecht Melcher Großaspach) położył na obudowie silnika V8 blachę z logo, reniferami i gwiazdami betlejemskimi.

Masaż na adrenalinie
6 listopada 2013, 07:53Bali Heritage Reflexology and Spa z Dżakarty oferuje masaż... pytonami.
Testują autonomiczną taksówkę
5 stycznia 2016, 10:51Na Uniwersytecie Narodowym w Seulu trwają testy autonomicznej taksówki. Pojazd porusza się bez kierowcy i przewozi pasażerów. Uniwersytet chce w ten sposób zapewnić transport niepełnosprawnym studentom

Korea Północna stworzyła pierwszą grę wideo
21 grudnia 2012, 13:16Opublikowano prawdopodobnie pierwszą grę wideo, która powstała w Korei Północnej. Wyścig samochodowy "Pyongyang Racer" został wyprodukowany przez developera o nazwie Nosotek na zamówienia brytyjskiej firmy Koryo